Uralem na TT 2011

Aktuální zpravodajství z cesty na ostrov Isle of Man.Slavná 104.Tourist throphy na stránkách www.baron-mb.cz.

Od 27.5.11 do 12.6 každý den info a foto o cestě a dobrodružství dvou motocyklů Ural doprovodného motocyklu Triumph a jejich posádek.

Den prvni,70 prvních ostrých kilometrů směr Isle of man končíme par kilometru před Hřenskem v ještě prázdnem Kempu,. Jsme vítáni pivo naraženo guláš ,ovar a škvarky zabijačka právě končí a tak se nám dobře daří zatím.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Den druhý 350km někde v Německu ráno snídáme míchaná vajíčka a ovarovou polévku balíme a přes Hřensko vjíždíme do Německa,posádka Ural c.1 Zdeněk a sajda plná proviantu, Ural č.2 já a mladej,Pavel a Pavel,Triumph Miloš a Tomik v teto sestavě uháníme 80km v hodině okreskami i Německou dálnici,navštěvujeme prodejnu Louis a utrácíme první eura, trochu bloudíme,ale jak se ríka všechny cesty vedou....tak jsme v pohode,den končíme v kempu bez stavěni stanu a loupaním  brambor na  bramboráky.

Den třeti,290km Hannover, na tachometru mého motocyklu Ural se otáčí 30000km,tak trochu důvod k oslavě prvního Urala jsem prodal s 10000km  se sajdou tedy celkem najeto 40000km za 6let,doma mam vzpomínkovou  plaketu s pisty z Jawy 350 a nápisem sajdkárem  40000km 1971-1981,které jsem za 10 let jako mladej najezdil se svým tátou po Čechách ,za hranice všedních dnů se tehdy nesmělo ,hodně vzpomínek na tu dobu zůstalo.

Jedeme krajinou plnou větrných mlýnu počasí nám přeje ,snad proto máme čas znovu bloudit zajíždíme si krásných 60km,je neděle silnice jsou plné motorek, jedeme daleko a je to vidět na našich baglech ,důvod ke zvědavosti od kud a kam, pro dnešek sem do kempu kousek za Hannover. Stavíme stany a chystáme kotlíkový guláš.

Den čtvrtý 210km,Holandsko,máme čas trajekt dnes dle plánu nestiháme do Rotterdamu na trajekt do Anglie nám zbývá 170km,zitra dojedeme pohodovou jízdou čekáme, že nám zbyde i čas na prohlídku města. Holandsko země plná lidi na kole jezdících ,někdy i v dřevácích ,je horký den na teploměru je 34'C,den končíme v kempu s bazénem a opravdu si jej užíváme  ,máme  dovolenou, čas toulat se. A toulat se  s motorkou je fajn.

 

Den pátý 190km,Rotterdam trajekt do staré dobré Anglie, už v noci začíná pršet ráno v dešti balíme prázdný karavan a jeho předsíň nám slouží jako zázemí balíme dlouho vše je mokré na prvních kilometrech zastavujeme u prodejny veteránu aut, nádherná stara auta v repasovaném stavu ve stylové budově tří pater, odhadujeme 200 veteránu nejdražší 260000eur Bentley. Ke vstupním dveřím přivážejí kabriolet Triumph manželský pár odjíždí na předváděcí jízdu pán má problém s rozjezdem, jeho nový vůz je automat, prodejce v obleku je trpělivý a nesmírně vlídný. Rotterdam je velké město jedeme jeho centrem a snažíme se nebrzdit jeho provoz, jedu poslední dojíždí mne kamion, je za mnou jak stěna panelového domu, a řidič ukazuje ze dobry, tak ukazuju taky prostředníček levé ruky, chápe a dává nám prostor.
Přijíždíme k trajektu, Miloš a Tomík se s námi loučí ještě společně pijeme pivo a teď už sami, dva motocykly Ural čekáme na trajekt, zítra jsme v Anglii.

 

Den šestý .

170km Skipton Anglie, v 21hod.odjizdime z Rotterdamu ráno v 8hod.priplouvame do Hulu v Anglii, na lodi je povinna kajuta, loď má 10pater,obchody,bary,diskoteky,v horním patře s výhledem na more se hraje na piano, pijeme pivo a koukáme na západ slunce, dole v podpalubí stoji naše Uraly a s nimi další motocykly jedoucí na Isle of Man, naše jazyková bariera nás malicko omezuje a v plném výtahu kam se snaží přistoupit další starší pan ho Zdenek vyhazuje slovy"du ven"s anglickým přízvukem, je vidět ze jen přízvuk nestačí ,Anglie je další země kde vláčíme tři kola Ruského motocyklu, přejíždíme Anglii a míříme do Heyshamu na trajekt na Isle of Man, stavíme stany v kempu 60km před trajektem, pojedeme zítra, sušíme mokré věci, vaříme kafe a hledáme pohodu.

Den sedmý .

60km,trajekt Douglas Isle of Man, ráno balíme, počasí nám přeje ,jedeme krásnou krajinou lesu, skal a pastvin, roztroušené kamenné  domy se ztrácejí v zeleni stromu a luk, kamenné zídky táhnoucí se kilometry krajinou a všude jsou pasoucí se ovce .Haysham ,tankujeme a navigace nás navádí na trajekt na který právě najíždí motocykly, jdeme koupit lodní lístky, naše jazykové znalosti jsem již zmínil ,ale stačí na to pochopit ze pro nás volny trajekt je za pět dnů, vše plné konec tady, to není možné!!!A jak hrozne ,nevím jak, ale po dvou hodinách odjíždíme ještě tímto trajektem, po třech hodinách plavby vyjíždíme do Douglasu na ostrove Isle of Man.

Den osmý

První kilometry po zavodni trati, hledáme kemp a po několika kilometrech stavíme stany v kempu primo u trati, vybalujeme a spát jdeme až po půlnoci ,nebe je plné hvězd ,počasí je neanglické a to i v patek ráno je 30'C jasno. Startujeme Uraly, jedeme na start TT ,procházíme depo a sledujeme mechaniky při práci na motocyklech, vše je volné přístupné ,vstupné žádné ,nakupujeme několik drobností a znovu se vydáváme na trat, ručička tachometru se klepe na 90km za hodinu a všechno na Uralu se klepe v jejím rytmu u blatníku sajdy jedu vlevo co nám sily stačí, se mihají nabalovaní závodnici ,závodí každý a když se stávám oběti Yamahy 535,odbocujeme a jedeme k moři
,úzké silničky klid a pohoda, po závodech ani památky ,zřícenina hradu na skalním útesu ,vstupné 6liber po návratu do kempu sledujeme trénink superbike ,neuvěřitelná rychlost fascinuje ,fotíme ale fotky pro problémech se sítí nejdou odesílat ,doplníme je později.

 

 

Den devátý
Ráno porovnáváme větrem poničené zázemí ,jasno a větrno ,snídáme a vyrážíme s davem na trať ,ve 12hod.mistniho casu startuje ostrý závod superbike na šest kol délka kola 63km.Závod vysílá živě místní rádio ,každý u trati poslouchá tranzistorák a má informace primo od startu. Zůstáváme v jedné ze zatáček ,sledujeme závod superbike ,sajdkáry a jejich spolujezdci jsou sebevrazi málo místa na předjíždění tlačí se na sebe a hledají centimetry, ve čtvrtek  v tréninku  jeden ze sajdkár  těžce havaroval pro technickou závadu a oba jezdci zahynuli i takový je Isle of Man,ale touha po vítezství je obrovská ,letos sté výročí dlouhé trati je vyzvou o to vetší ,na závěr závodního dne jedou elektrické superbiky závod na jedno kolo, motocyklů je pět ,jedou slušnou kládu a jen šustí. To je budoucnost brr.

Den desátý

Mad Sunday  šílená neděle ,oficiálně v programu TT ,horská část okruhu je jednosměrná a rychlost není omezena, všichni jsou na okruhu a závodí je to šílenstvi v neděli ,jedeme ve směru závodu ,zastavujeme u Ballaugh Glen u mostu na trati přes který motocykly letí vzduchem, v Kirk Michael je nádherné muzeum motocyklu, naše Uraly jsou okamžitě obleženy diváky i místní televizí, neznámy stroj budí obdiv nebo udiv, logo na nádrži luští kde kdo, horská část okruhu je pro nehodu uzavřena tak ji objíždíme podél útesu a moře a přijíždíme do městečka Laxey kde je tak zvané Manské kolo nebo také Lady Isabela ,vysoké 30metru je přístupné až na samy vrchol ,otáčením odvádělo vodu z místního dolu, je z roku 1854 a stále se točí ,vracíme se na start TT kde parkuji stovky motocyklu a je co obdivovat mezi ne patří i naše Uraly, tak tedy zítra...

Den jedenáctý

Počasí se obrátilo je větrno a chladno i když sviti slunce, v noci klesá teplota na 10'C,dnes je zavodni den, rozkládáme židličky v esíčku u kostela, jedou supersporty ,mezi závody jedeme do Douglasu ,tady je vidět jak cely ostrov žije TT ,hospody i bary jsou plné lidi a ulice plné motocyklu ,Bushys  stanovy bar centrum denní živá muzika ,objednáváme pivo jako vždy bez pěny natočené po okraj sklenice ,vyber značek i chuti piv včetně ovocných je velký posloucháme muziku a sledujeme chaos na ulici, vracíme se k trati na superbike ,Dunlop,Dunlop fandi skupina Angličanu ,na obrazovce vidíme záběry z vrtulníku ,je to ukrutný kalup, den končíme utahaní v kempu, začíná pršet a nám zbývá poslední den na ostrově.

 

Den dvanáctý.
V noci začíná pršet ještě v deset bubnuje déšť do plachty stanu, vítr lame tyčky u stanu, vše je příjemně vlhké ,teploměr ukazuje krásných 10 Manskych ,snídáme jen polívku do hrnku a startujeme Uraly ,jedem do hor ,včera pro nehodu uzavřených ,konečně projedeme celou trať, v horách je trať jednosměrná a rychlost neomezena, jedeme maximalku, sleduju zrcátka do zatáček brzdím nebo se snažím zrychlit, chci tam byt Sam, trochu se bojím ,na silnici občas vidím sprejem čáry ,stejně tak to dělají policajti u nás ,brzdná čara a vyhořelý flek asfaltu ,mladej vyvaleny oči u silnice člověk mává a v louce u Zítky se se další válí i se svým superbike ,zastavujeme až u koleji ,vedoucí pres trat ,fotíme historickou mašinu stojící par metru od tratě ,vyjíždíme k památníku  Dunlopa ,socha motocyklu a jeho jezdce je místo s výhledem na trat i na More, dříve tu bylo i motocyklové muzeum, dnes je už zavřené ,tak jen vzpomínky zůstávají ,znovu na trat ale jen k hospůdce The Creg ,kde si dáváme pivo a polívku ,do cíle nám zbývá sotva 3 mile a jsme tam, fotíme českou vlajku nad startem vlající a stovky parkujících motocyklu, zítra pro nás vše konci vracíme se domu.

Den třináctý.
230km z trajektu na trajekt, vstáváme v 5hod.je úplné bezvětří po několika dnech Man se s námi takto loučí balíme a balit je co, zdá se mi ze bagáž přibyla ještě večer předvádí královské letectvo parádní kousky nad trati a nad ostrovem, v sestavě v červeně lakovaných erech pouští barevné pšouky a předvádí kotrmelce. Těžce naloženi míříme k trajektu, loučíme se s TT a s ostrovem o kterém F.Štastný řekl kdyby bylo v nebi tak krásně jako je na ostrove Manu na smrt bych se těšil po letech patří jméno F.Štastný do historie ostrova. Odplouváme po třech hodinách plavby jsme v Hayshamu v Anglii a začíná závod s casem 230km za 6hodin,prejet Anglii do Hullu a nalodit se na trajekt do Holandska při večeři píšu tuto zprávu a Uraly parkuji v podpalubí.

Den čtrnáctý.

360km,z trajektu v Rotterdamu vyjíždíme v 9hod.ve spleti dálnic hledáme cestu na Kassel ,po dlouhé noci na trajektu jsme unaveni, domů je daleko a Uralem se kilometry těžko hltají mladý spi v sajdě a když i já podruhé na dálnici usínám zastavujeme na odpočívadle a do trávy padám jak zralá švestka ,usínám budí mne Zdeňkův telefon zvonici Ruskou hymnou, bereme za plyn a den končíme ve stanu za krásného počasí v kempu 100km před Kasselem.

 

Den patnáctý.

320km Jena ,balíme až na poledne, jedeme a bloudíme podle navigace, někdy se mi zda ze si z nas dělá pr...legraci, typ poznávací ,chuť šlápnout na ni mam obrovskou, možná pro to že není moje na kruháku tam a na dalším zpátky a zase tam k po.....legraci, večer hledáme kemp na mapě značený jinak ale zrušený ,platíme penzion nijak drahý ,večeříme a z terasy máme nádherný výhled do údolí a Uraly parkuji v garazi,TT2011 se blíží ke konci.

Den poslední den šestnáctý 340km,Mlada Boleslav a Praha jsme doma TT2011 konci, motocykly Ural obstály se cti, lehký unik oleje je již ve výbavě  nového  motocyklu a dvakrát prasklá žárovka v hlavním světlometu je určitě jen shoda náhod na Vašich cestách jen dobré kilometry přeje Zdeněk a Pavel.